C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM
Salam Jumaat ♡
Friday 29 March 2013 • 02:17 • 0 comments


Assalamualaikum, hai Salam Jumaat kepada semua umat Islam. Harap semua kaum Adam dapat menunaikan Solat Jumaat dengan sempurna pada hari ini. Bersamalah kita mengingati yang di atas sana, yang sentiasa memerhatikan setiap gerak geri hambanya. Jangan terlalu leka dengan semua benda di atas dunia ini sampai terlupa dengan segala suruhan Allah swt. Haih, tetiba berceramah pulak :3 Cuba untuk memperbaiki diri yang tidak seberapa sempurna ini untuk ke jalan yang lebih baik, harap suatu hari nanti dapat bertukar imej kepada yang lebih baik. InsyaAllah dengan izin Allah, Amin Ya Rabbal Alamin~ 

"Ya Allah, ya tuhanku. Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Kau ampunilah segala dosa-dosa hamba Mu ini. Kau bawalah dia ke jalan yang benar, jauhilah dia dari segala perkara yang dilarang oleh Mu. Ya Allah, aku bersyukur kerana di hidupkan sebagai umat Islam dan mempunyai agama yang cukup indah. Aku bersyukur kerana aku di hidupkan dengan sempurna anggota tubuh badan. Aku bersyukur sekali lagi ya Allah kerana kau masih beri ku pernafasan yang sempurna untuk hidup, masih boleh melakukan pelbagai kerja, masih mempunyai akal fikiran yang waras. Terima kasih ya Allah, kerana apabila aku bangun pagi aku masih boleh melihat kedua ibu bapa ku sihat dan masih boleh melakukan pelbagai kerja untuk memberi aku dan adik-adik ku makan minum yang secukupnya. Ya Allah, kau murahkanlah rezeki kedua ibu bapa ku. Kau lindungilah mereka dari azab api neraka. Kau jadikanlah aku dan adik-adik ku anak yang solehah dan taat kepada kedua ibu bapa. Kau jadikanlah kami insan yang berjaya pada bangsa, negara dan agama ya Allah. Kau jadikanlah kami bangsa yang cemerlang, gemilang dan terbilang. Kau berilah kami kekuatan untuk menghadapi segala cabaran di dunia ini ya Allah. Amin Ya Rabbal Alamin~" 

Keinsafan timbul di dalam diri. Setiap manusia tidak lepas dari melakukan kesilapan. Jangan melakukan kesilapan yang sama berulang kali, muhasabah diri masing-masing. Saya hanya seorang insan yang lemah, hanya untuk memperingatkan diri dan sahabat-sahabat. Masih ada masa lagi untuk kita bertaubat, dah berhijrah ke jalan yang benar. Pintu taubat Allah buat kita sentiasa terbuka :) 

Lots of love,
Amy Ruhana



PASTFUTURE
MY WORDS;
Hai, I from pluto. My UFO was break down. My age 11200 years old. I have 12 mother. My birth date 12/12/2090. I just want to say behave with me because I have 2pair screw driver as my hand. Bhahahahahaha..

OUR LOVE STORY;
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
OTHERS;


>> Cry is the best thing.
date : 25/7/2013
at: 9:38 pm


>> Period pain xC
date : 30/03/13
at: 6 pm


>> Overnight.
date : 30/03/13
at: 2 am


>> Homework!
date : 29/03/13
at: 10 pm


>> Islam itu indah ♡
date : 29/03/13
at: 5 pm


>> Dapat blogskin baru
date : 29/03/13
at: 4 pm


>> Jumpa cipanzi
date : 27/03/13
at: 7 am

BLOG ARCHIVE;

  • Untitled 4
  • Untitled 3
  • Heart.
  • 1year 4months ❤
  • 2013 ❤
  • Untitled 2
  • Untitled.
  • Selamat Hari Raya Aidiladha♥
  • 1year Anniversary♡
  • Hati♥